X

Aanmelden of informatie aanvragen

    Ik wil me graag aanmeldenIk heb een vraag

    Uw naam*

    Uw e-mail*

    Telefoon

    Datum activiteit

    Vraag en/of opmerking

    Over Molenaar en Molenaar
    Over Molenaar en Molenaar

    Molenaar en Molenaar is een persoonlijk, professioneel en prikkelend trainings- en coachingbureau. Gestart in 1997 ontwikkelen wij mensen met hart en ziel. What you see is what you get. Geen miscommunicatie. Recht door zee, met het hoofd soms in de wolken. Geaard, met oog voor het onzichtbare. Breed in opleiding en ervaring, ruim in het aanbod. Het gaat namelijk altijd over mensen en verbinding met anderen.

     

    De mensen bij Molenaar en Molenaar

    Frank Molenaar (1958)
    Als trainer persoonlijk betrokken bij het resultaat van de deelnemer, met humor en een soms confronterende houding. Recht door zee met het hart open. Zo goed als zijn laatste training en daarom altijd zeer gedreven en inspirerend.

    Ooit het vak geleerd als docent Marketing en trainer Beroepsvaardigheden aan de Hogeschool Brabant. Daarvoor docent Lichamelijke Opvoeding.  Vervolgens NLP Master geworden, Shin-Do gevolgd, in 2006 gecertificeerd in Familie-opstellingen bij Wibe Veenbaas. In februari 2008 de opleiding Professionele Begeleiding afgerond, ook bij Wibe Veenbaas. Een opleiding om mensen op ziels- en identiteitsniveau te begeleiden vanuit de ontmoeting. Heb in 2010  de Maskermaker succesvol afgesloten. In augustus en september 2009 was de Camino naar Santiago voor 800 km mijn leermeester. Ook een soort van opleiding: Wie ben ik en wat is mijn pad? Elk jaar dus actief bezig met mijn eigen vorming.
    Partner van Ingrid, zoon van Arie en Tine, vader van Robin en David, broer van Ger, Mirjam, Monique en Wilbert . Vriend van enkelen, kennis van velen.

     

    Ingrid Molenaar (1957)marketing manager, interim manager, coach

    Als marketing en sales manager haar ervaring opgebouwd in de retailwereld. In diverse branches gewerkt waaronder de meubel- en de sportbranche. Daar hele mooie dingen geleerd om winkelformules nationaal en internationaal op de kaart te zetten. Leiding gegeven aan grote en kleine teams. In de overtuiging dat het MKB de backbone van de samenleving is. Niet alleen in Nederland maar all over the world. Daarom, naast projecten in Nederland ook een sterke focus op projecten in ontwikkelingslanden. Namens een Stichting micro financiering kredieten opzetten in Cameroon. Waardoor grote groepen, met name, vrouwen in staat zijn in het eigen levensonderhoud te voorzien om daarmee hun kinderen een betere toekomst te geven. Ook in Vietnam diverse whole sale bedrijven geholpen met het opzetten van bedrijfsplannen.  Daarvoor werkt het Business Model Canvas als supertool. Door het delen van kennis een heel klein beetje toevoegen aan een betere verdeling van alle welvaart. Met het volgen van een deeltijd kunstopleiding tot fotograaf nu bezig met het leren kijken met nieuwe ogen. Voorbij het “gewone” gaan en onverwachte pareltjes vastleggen die je daarbij tegenkomt.

    Inzetbaar als coach op lerende teams, als interim manager voor een tijdelijke overbrugging of voor losse projecten om een speciale klus te realiseren.

     

    Annemiek Hemmes (1968)   Robert Govers Fotograaf -119                                          

     Al meer dan 15 jaar werkzaam in de trainingsbranche, altijd achter de schermen. Eerst in loondienst daarna als zelfstandige werkzaam bij Molenaar en Molenaar via haar bedrijf, EasyDesk / TwinS. Plezierig werk in een leuke omgeving en elke dag weer anders. Graag spreek ik je binnenkort aan de telefoon!

     

     

    Waarden en overtuigingen

    Wij geloven dat een organisatie niet anders kan  dan persoonlijke talenten ontwikkelen om daarmee de organisatie beter te laten functioneren en met meer plezier meer rendement te halen. Mensen zijn het werkelijke kapitaal in een organisatie.

    Hoe en wat je denkt, bepaalt wat je doet. En als je met iemand wilt samenwerken, wil je weten waar die persoon voor staat. Waarin hij gelooft.

    Molenaar en Molenaar gelooft  in het volgende bij de ontwikkeling van mensen:

    » om resultaten te kunnen halen, moet je het resultaat willen;
    » om iets te willen, moet je overtuigd zijn van het nut ervan;
    » om betrokken te zijn, moet je commitment hebben aan het doel; mensen
    willen wel veranderen, maar niet veranderd worden;
    » het realiseren van zelf gestelde doelen is de beste motivator voor mensen;
    » leren is pas mogelijk als er sprake is van duidelijke feedback;
    » het menselijk potentieel is zo goed als onbeperkt; iedereen heeft talent;
    » eerlijk duurt het langst;
    » verandering op A heeft gevolgen voor B, er is altijd een samenhang;
    » elk gedrag heeft een positieve intentie vanuit die persoon geredeneerd;
    » ontwikkeling van mensen is een oneindig proces, is de weg van de mens.

    Trainen is maatwerk, tot op het individu
    Maatwerk is voor ons de beste manier om effect te bereiken. Want een training klantgerichtheid voor Jantje bij de Rabobank is anders dan dezelfde training voor Jantje bij Van Lanschot Bankiers. Maar ook anders op het niveau van het individu. Dus gaan we verder door ervan uit te gaan, dat een training Klantgerichtheid voor Jantje bij de Rabobank een andere training is dan een training  Klantgerichtheid voor Pietje bij dezelfde Rabobank.

    Trainen is investeren, dus een kosten-baten analyse
    Trainen is een kostbare zaak. Maar deze vallen in het niet bij de opbrengst van de training. Daarom beloven wij effect. Effect dat we vooraf vastleggen; het liefst meetbaar en in ieder geval merkbaar. We kennen klanten met een verkoopstijging aan de telefoon van 43%. Dat we effect hebben mag ook blijken uit de referenties van klanten.

    Trainen is Effect: Kwaliteit x Acceptatie x Implementatie
    Een goede training staat of valt met de kwaliteit van de trainer. Daarom worden we 10% van onze tijd zelf getraind. Om blijvend te zorgen voor de juiste kwaliteit. Maar omdat je een paard wel naar de voederbak kunt leiden, maar niet kunt laten drinken, moeten de mensen zelf in zien dat de training zinnig voor hen is. Hier zorgt onze intake voor. En uiteindelijk moet de cursist geholpen worden te voorkomen dat hij verzandt in oud gedrag. Hiervoor houdt de training dus niet op na de laatste sessie. Een manier van werken waardoor het vuur dat ontstoken is niet uitgaat als een nachtkaars. Daarom besteden we veel aandacht aan de nazorg.