X

Aanmelden of informatie aanvragen

Ik wil me graag aanmeldenIk heb een vraag

Over Molenaar en Molenaar
Identiteit is wat je doet

Je identiteit is lastig te beschrijven. Is dat wat je denkt? Wat je doet? Wat je kan, wie je bent? Volgens ons komt wie je bent tot uitdrukking in wat je doet, wat een gevolg is van wat je belangrijk vindt en denkt. Als je tenminste naar je innerlijke stem luistert. Daarom hieronder een beschrijving van wie we zijn, wat we belangrijk vinden en wat we doen als typering van onze manier van werken:

M
Molenaar & Molenaar is een ervaren, enthousiast bureau met historie. Vanuit een gezamenlijk ouderlijk nest in het nuchtere West-Friesland en een beroepsopleiding in het warme Noord-Brabant, hebben wij het klappen van de ‘trainingszweep’ in de praktijk leren kennen. En elke dag leren we bij. Inmiddels is er ruim meer dan 25  jaar trainingservaring. Hoewel Wilbert al lang geleden geemigreerd is naar Australie, is de verbondenheid nog groot.

O

Onderscheidend omdat we Molenaar zijn. Alles in de hand van één en dezelfde persoon: intake ontwikkeling, training en nazorg. Met andere woorden, geen ruis door wisseling van personen. What you see, is what you get.

L
Learning by doing. Men onthoudt 10% van wat men hoort, 30% van wat men ziet en 80% van wat men doet. Daarom praten we weinig en doen we veel. Terugkoppeling met audiovisuele media maakt de deelnemers bewust van effectief en ineffectief gedrag en zet aan tot verandering…… leren door te doen. Deelnemers geven al jaren terug dat het heel praktisch is.

E
Effect is wat je ziet. De mens is het kapitaal van de onderneming. Daarom wordt er volop in trainingen geïnvesteerd. Maar elke trainingsgulden moet zijn rendement hebben. Op korte termijn dankzij beter functionerende mensen, maar uiteindelijk in de vorm van een essentiële bijdrage aan de organisatiedoelstellingen. We meten effect en gáán voor effect.

N
Nazorg, 20% Van onze trainingstijd besteden we gemiddeld aan nazorg. Want een training zonder nazorg is als het missen van een kans voor open doel. Het gaat er namelijk om dat het geleerde wordt toegepast in de dagelijkse praktijk. Hoe deze nazorg straks gestalte krijgt, bepalen we in overleg met u. Te denken valt aan coaching on the job, after-trainingsopdrachten, terugkoppelingsmomenten of coaching op afstand.

A
Aanjager. “Als je een dag op een steen zit, zal hij een beetje verwarmd zijn. Maar slechts één moment de steen verlaten, koelt hem direct weer af” (Chinees spreekwoord). Het veranderingsproces moet dus door de cursist zelf in stand worden gehouden. En wij ontsteken de vlam.

A
Afspraak is afspraak. Alkmaarse kaaskoppen zijn we, gewend aan tegenwind. Nuchter, soms eigenwijs, maar altijd operationeel betrouwbaar. We zijn liever 10 minuten te vroeg dan 1 minuut te laat. Dus als u met ons in zaken gaat, weet u waar u aan toe bent.

R
Resultaatgericht. Het gaat om wat de cursisten verbeteren tijdens de training, maar vooral om wat ze daarna in de dagelijkse praktijk laten zien. Daarom bepalen we vooraf in overleg met de deelnemers en opdrachtgever concrete doelen.

En als de door ons beloofde resultaten niet worden behaald, sturen we geen factuur. Dus niet goed, geld terug. Ongelofelijk? Wellicht, maar wat ons betreft, mag u het zien als geloof in eigen kunnen. Zonder arrogant te willen zijn.